sobota, 14 grudnia 2013

Prolog

No i stało się. Założyłam bloga. Długo się do niego zabierałam, ale po ostatnich namowach przyjaciółki zdecydowałam, że ZROBIĘ TO w końcu :-) 
I od razu, na początku tej mojej nowej przygody, poproszę drogich Czytelników o wyrozumiałość jeśli chodzi o wszelkie niedociągnięcia, zanim się nauczę edytować i ustawiać bloga.

Smaki życia. 
Jestem zodiakalnym Bliźniakiem. Dwie natury w jednym ciele, jedna kieruje się Sercem, druga Rozumem. Stoją cały czas w opozycji do siebie. Szczerze? Męczące są :-) Ale to dzięki nim widzę świat wokół mnie w różny sposób, w zależności który bliźniak dochodzi do głosu, czy ten emocjonalny, czy ten rozsądny. 

To będzie blog o postrzeganiu życia przeze mnie, o pasjach, o smakach - tych wyczuwanych na języku i tych ocenianych wzrokiem i węchem. O podróżach, o zainteresowaniach, o dwóch domach w dwóch krajach - w Polsce i Szwecji, między którymi dzielę moje życie. Co jakiś czas w moim życiu pojawia się nowy projekt, który zupełnie pochłania mój czas i zaangażowanie. I o tych projektach również będę tu pisać. O moim życiu. 

Life of Carouschka.
Wymyślenie nazwy dla bloga nie jest wcale takie łatwe jak mi się wcześniej wydawało. 
Po długim czasie zastanawiania się nad tym, nagle coś sobie przypomniałam. 
Mam na imię Karolina, w dzieciństwie moja Mama zwracała się do mnie Karusiu, to było takie miłe :-) Karusia pasuje do małej dziewczynki ale sentyment do tego zdrobnienia pozostał. Stąd też, dorosła już, Carouschka.

Zastanawiałam się też od czego zacząć. Jest grudzień. Czas Adwentu. Jednym z pięknych szwedzkich zwyczajów jest zapalanie w oknach świateł adwentowych w kształcie siedmioramiennych świeczników lub gwiazd. Mają one rozjaśnić grudniową ciemość, a w dawnej Szwecji, na słynnych pustkowiach wśród lasów i pól, były przewodnikiem wędrowców, z daleka widzieli gdzie mają się kierować, żeby znaleźć schronienie i strawę w zimową, mroźną noc. Światła w szwedzkich oknach zapalane są o zmroku w ciagu całego roku, ale to te adwentowe mają niezwykły urok i blask. 

I takim światłem chciałam się dziś z Wami, drodzy Czytelnicy, przywitać i podzielić.

Życzę Wam pięknych pozostałych dni adwentowych. 



A przed Świętami na pewno pojawi się jeszcze jeden wpis, z życzeniami :-)

Do zobaczenia,
Karolina




2 komentarze: